„Solo et pensoso i più deserti campi vo mesurando a passi tardi et lenti, et gli occhi porto per fuggire intenti ove vestigio human la reni stampi.“
”Alene og i mine egne tanker vandrer jeg gennem øde områder
med tøvende, langsomme skridt,
og med øjnene leder jeg, for at kunne flygte fra,
de menneskelige spor, som måske er efterladt i sandet.“
Således skrev den italienske digter og humanist Francesco Petrarca i en af sine berømte sonetter og glemte helt, at man også kan udforske ødemarken i selskab med andre for at nå frem til de områder, hvor mennesket endnu ikke har sat sine ben. Det imponerende bevis herpå leverer Dolce & Gabbana hver dag på ny med deres kollektioner, som kunstnerisk demonstrerer, hvordan man kan flygte fra hverdagen et kort øjeblik og samtidig efterlade unikke spor i sandet. Med deres kreationer skaber de to italienske designere enestående drømmeverdener, som er indbegrebet af italiensk mode og alligevel altid barok … sensuel (Dolce Gabbana DG6119) … og sexet (Dolce & Gabbana DG 4270).
Designduoens ekstravagante ideer (DG 6111) imponerer med deres helt særlige Je ne sais quoi (DG 4311) og får alle modehjerter til at slå hurtigere. Men hvem eller hvad står egentlig bag det berømte modemærkes succes?
Mærket tog sin begyndelse i 1985. Med deres design, som var både sensuelle, sjove og overdrevne på samme tid, ramte de to italienere tidens (mode)tand i 80ernes og 90ernes Milano. Timing is everything! Mens Domenico Dolce og Stefano Gabbana ofte blev betragtet som værende de flippede, små brødre til Giorgio Armani, Gianni Versace og Gianfranco Ferrè, har de to forandret modeverdenen på områder, som tidligere var mejslet i sten.
Det vil næppe blive glemt, hvordan de viste Naomi Campbell og Gisele Bündchen frem i deres gamle Palazzo på Via San Damiano efter deres shows, eller hvordan de promoverede Madonna og Kylie Minogue som internationale reklamemedier. For slet ikke at tale om, hvordan de udfordrede det ellers så smagfulde Milano akustisk, optisk, olfaktorisk og synæstetisk, indtil de næsten sørgede for en overflod af sanseindtryk.
Derudover opfangede de tidligt nye tendenser i medieverdenen og var således medvirkende til, at branchens måde at rapportere og præsentere på ændrede sig drastisk. De var de første til at placere sympatiske modebloggere på første række under deres modeshows, pladser der egentlig var forbeholdt moderedaktører, og var dermed med til at omrokere modeverdenens skrøbelige „checks and balances“. Et skridt, som gjorde det muligt for Dolce & Gabbana at tage en digital verden bestående af fanbloggere, en altid opdateret instagram account og en velfungerende webshop under sine beskyttende vinger.
Frem for alt holder de to designere deres beskyttende eller rettere kreative vinger over enhver, som de arbejder sammen med. Således var det ikke kun en strategisk men snarere en kreativ beslutning at opløse den mindre succesfulde sidekollektion D&G og i stedet puste nyt liv i det noget støvede skrædderi og give det en markant overhaling. Men ud over deres fantastiske evner inden for skrædderkunst går de to italienere også nye banebrydende veje. I stedet for at præsentere deres kollektioner under de traditionelle couture shows i Paris og New York, ligesom Armani, Versace eller Giambattista Valli, valgte de i stedet a benytte drømme locations såsom Capri og Portofino til deres Alta Moda fashion shows. Her præsenterede de den enestående Dolce & Gabbana stil i smukke omgivelser, som redaktører, bloggere og influencers kunne skrive vidunderlige artikler om, og det selv om deres design ikke havde den samme næsten understatede gennemslagskraft som Miuccia Prada eller den samme kunstige progressivitet som Consuelo Castiglioni.
Én ting er dog så sikker som amen i kirken: Ingen af dem ville være nået dertil, hvor duoen er i dag, hvis de havde kæmpet alene. For den milanesiske Gabbana, som studerende kunst, og den sicilianske Dolce, som fra barnsben hjalp til i sin fars skrædderi, supplerer hinanden på bedste vis. Skønt eller måske netop fordi, at man i modehuset, som skal forblive en familievirksomhed, arbejder efter princippet: ”Alle laver alt”. Begge arbejder kreativt. Men mens Dolce organiserer og præsenterer mærket udadtil, tegner og designer Gabbana. "Jeg fortsætter der, hvor Domenico slap," siger Stefano Gabbana, der fungerer som art director i virksomheden, da han beskriver samarbejdet i et interview. "Og så fortsætter han der, hvor jeg slap. Han er besat af detaljer, udskæringer og silhuetter. Jeg elsker tryk, udsmykninger og inspiration. Jeg har brug for ham, fordi han giver mig struktur, og han har brug for mine visioner.“
Det system, som det tidligere kærestepar har udarbejdet, fungerer – også efter at de ophørte med at være et par privat. Den ene udligner den andens fejl og mangler, og sammen gør de et bedre job end andre på egen hånd. Også i denne henseende er de avantgarde. Tidligere kendte man kun den typiske modedesigner, som kæmpede alene. Kontrasten ligger dog ikke kun i deres karakterer, men ligeledes i deres styrker og svagheder. Der supplerer de næsten hinanden perfekt: Stefano Gabbana, som er den strategiske leder af det italienske luksusmærke og Domenico Dolce, som er holdets skrædder. "En kollektion kun fra Dolce eller en kollektion kun fra Gabbana ville være utænkeligt,” sagde Stefano en gang om virksomheden, som altid har fokus på ét livstema: Italien. Sicilianske og kristne motiver giver luksusmærket en antydning af tradition og følelse. "Vi har alt i Italien: kunst, mad og inspiration," forklarede Gabbana i et interview.
Netop disse påvirkninger og inspirationer kan man også finde uden for Dolce & Gabbanas tøjkollektioner. "Det kan sammenlignes med at gå til fitness: jo mere man træner, jo bedre bliver man. Vi er frie! Men friheden har en høj pris, selv om ingen pris kan blive for høj. Dette er vores barn. Penge står ikke øverst på Domenicos og min liste. Vi kender vores rødder."
Disse rødder kombineret med den kendsgerning, at de to Inter Milan fodboldfans ikke altid tager sig selv alt for alvorligt, er også det, som gør Dolce & Gabbana solbrille modeller såsom en DG 2227J helt unikke. "Jeg skal kunne grine i mit job nu og da. Hvis man er lykkelig, smitter det af på ens job. Det kan mærkes."
Denne glæde parret med kreativ legesyge (DG 4304), flippet design (DG 4368) og den høje kvalitet af de enkelte dele (DG 4268), falder i god jord hos en lang række af superstars såsom Madonna, Monica Bellucci, Demi Moore, Kylie Minogue, Brad Pitt og Tom Cruise. Kunstnere såsom Missy Elliot, Beyoncé, Selena Gomez og Mary J. Blige er ligeledes stamkunder hos det italienske modehus. Dette er blot en af grundene til, at mange forsøger at fremstille en Dolce & Gabbana efterligning, de fleste med mindre held end andre.
Og det forbliver som regel ved forsøget, da brillerne med de afrundede former, interessante mønstre og særprægede farvekombinationer overbeviser over hele linjen, og stellene er særdeles iøjnefaldende. Med D&G finder du det matchende tilbehør til ethvert outfit, som optimalt understreger, fremhæver eller forfiner dit look. For Dolce & Gabbana solbriller tilbyder et tidløst design med et luksuriøst touch til uforglemmelige øjeblikke!
Det er præcis sådanne uforglemmelige øjeblikke, som er målet for de ekstravagante kreationer såsom et Dolce & Gabbana Zebra design eller de populære leo prints fra Dolce Gabbana. Man ønsker at skabe en helt særlig følelse: ”Modesystemet er mere end blot labels. Du skal kunne tilbyde en sensation og en særlig følelse - du skal fortælle en historie”, forklarede Stefano på ”vogue.com.au”. ”Jeg elsker Shakespeare! [Det er en oplevelse] mellem fantasi og virkelighed!”
Siden 1995 har Dolce & Gabbana designet briller og bestsellere såsom en Dolce Gabbana DG 2155, og brillestel såsom en Dolce Gabbana DG 2220, som ikke lader sig indskrænke af traditionelle konventioner. Succesraten er stejlt opadgående inden for dette forretningsområde, da italienerne ikke har lagt sig fast på ét bestemt område, men derimod er lige så forvandlingsparate som deres berømte animal prints (DG 4348). Siden 2006 har Dolce Gabbana brilleproducenten Luxottica overtaget en stor del. Koncernen har retten til at producere og distribuere disse mærkevarebriller, som bliver fremstillet under de strengeste EU-direktiver i Italien.
Modellerne er absolut ikke til pæne piger og drenge – bæreren af et par Dolce & Gabbana briller skiller sig ud fra mængden og ser fræk og provokerende ud. Du genkender straks de ekstravagante designerbriller på deres oversize look og det tykke kunststofstel. Ægtheden af et Dolce&Gabbana brillestel kan du kende på det meget tydelige DG logo, som er skrevet i guldbogstaver på brillens brillestang. Derudover er der ofte placeret Swarovski sten på brillestellet, hvilket giver brillerne et helt særligt flair – præcis som mottoet ”sparkle to shine!”. Her er der ikke noget, der hedder understatement! Har du måske lyst til at forsvinde i mængden?
At finde den passende Dolce Gabbana brille online er heller ikke noget problem, hvis du benytter søgefunktionen på vores webshop. Hvis du vil købe en brille, kan du sortere din søgning efter form, farve, materiale osv. Vores digitale optiker hjælper dig med at udvælge dine Dolce & Gabbana briller med styrke, så du får lige netop din drømmebrille! Skulle du stadig være usikker på, hvilket brillestel eller hvilken farve, der passer bedst til dig, så lad vores Master of Glasses eller blogger indføre dig i kunsten at købe briller. Hvis du midlertidig ønsker at modtage rådgivning på stedet, øje for øje – men på ingen måde i bibelsk forstand – skal du være hjertelig velkommen i vores Hamburger Stores. Derudover gør den gratis returforsendelse med money-back-garanti og de mange betalingsmetoder dit indkøb hos os til en sand fornøjelse.
Da Dolce & Gabbana er et af vores high end boutique brands, garanterer vi, at briller og solbriller fra dette mærke bliver leveret næste hverdag, hvis du bestiller inden kl. 18.00. Ud over den gratis ekspresforsendelse får du en eyeshaker med i købet, som uden tvivl får dine nye mærkevarebriller til at skinne.
Hvis du vil købe Dolce Gabbana solbriller billigt online, er vi den rigtige partner og giver dig med glæde en enestående Dolce Gabbana solbrille oplevelse. I vores mærkevare brille onlineshop finder du en mangfoldighed af Dolce Gabbana herre solbriller og Dolce Gabbana dame solbriller til uovertrufne priser. Som brillespecialist for en modebegejstret kundekreds tilbyder vi, under mottoet ”SEE AND BE SEEN”, kun modeller af bedste kvalitet til nedsatte priser. Også billige solbriller og briller fra vores egen [brille tilbud)(Korrektionsbriller-Sale.html) kategori. Der er altså fri bane! Med kun et klik, kan du lade dig forføre af den utrolige brilleverden fra Edel-Optics.