Hotline +45 7 8777536
gratis forsendelse og returnering 30 dages returret
  • da  Dansk
    • en English
    • sv Svenska
    • nl Nederlands
    • fr Français
    • hu Magyar
    • pl polski
    • ro Română
/ BLOG
Solbriller
Korrektionsbriller
Sportsbriller
Til shoppen

"Optikker branchen er parat til en revolution"

DENNIS MARTENS

Grundlægger og CEO af edel-Optics er ekspert i SEO, SEM og udvikling af komplekse systemer til Webshop.

Han gik p Hamburg University of Applied Sciences og startede i 1999 som iværksættere selvstændigt. Han hjalp adskillige e-handel-projekter i den kommercielle sektor og i udviklingen, bl.a. fortbildung.com og London Eyewear Ltd i England før www.edel-optics.de 2009 gik online.

Optikker branchen er parat til en revolution

Interview

Martens, du er grundlægger og CEO for Edel- Optics, en førende online optikker især for designer briller. Hvad adskiller din virksomhed fra den voksende konkurrence i branchen?

Kort fortalt vores befordringspligtige tekniske innovationer fra huset udvikling, bredden i vores internationalisering, vores retail koncept, hvor vi forbinder online og offline og ikke mindst vores klare positionering som en retail brand for designer briller som mode og livsstil accesoire. Vores testimonials fremhæve vores profil igen og skabe en naturlig eksklusivitet på produktniveau, hvilket
adskiller ud fra konkurrenterne.

Lad os starte med den nævnte Retail konceptet, blandt andet butikskoncept blev tildelt som en del af Euro 2014 Shop på Retail Technology Awards Europe i kategori en den bedste kundeoplevelse. Hvorfor er din løsning så interessant for detailhandlere?

Integrationen af salgskanaler er i øjeblikket et meget omdiskuteret emne i detailhandelen. Da der er en række spændende tilgange. Det særlige ved virtuel merchandise display er den synergi, som vi genererer fra vores særlige kombination af online og offline salg. Det kommer kunder til gode i butikken, der vil få det bedste fra begge verdener: udvælgelse, søgefunktioner og priser på internettet, men på samme tid service og rådgivning en optiker butik. Vi som handlende kan behandle og reducere logistikken meget effektiv og mindske engagement kapital, fordi vi bruger vores lager to gange. Vores meget konsekvent og designet gennemførelse af konceptet med iPad i midten spiller for den positive feedback en sikker rolle. Når man ser det, ser man meget hurtigt, at vi ikke kører det hele halvhjertet.

Ved udgangen af 2013 åbnet i, i et shoppingcenter i Alstertal  i Hamborg, det største indkøbscenter i det nordlige Tyskland, en flagshipstore. Her er du i direkte konkurrence med de store kædebutikker, såsom Fielmann, Apollo, Krass og Bode, som alle er også på stedet. Hvordan ser det ud 3 år efter?

Vi er gået helt bevidst efter en situation, hvor vi kan møde konkurrenceter fra etableret kædebutikker, fordi vi ønskede at vise, at vi kan holde med, med vores eget koncept og vores forretningsmodel. Svaret er at fra starten af, var det en succes. Vi er nåede vores break-even og kan dermed bevise at vi med den række af designer briller til meget rimelige internet priser, kan få overskud. Et bedre bevis for god praksis for vores koncept er utænkeligt, og vi kan nu udlede benchmarks for yderligere vedvarende ekspansion.

Er konceptet  ekskalerbaret? Princippet med flagshipstore er baseret på, at hele spektret fra centrallageret af online butikker er til rådighed. Hvordan skal man forstille sig det på et filialnet?

Dybest set, er tanken om at oprette et decentraliseret lagersystem via Edel-Optics butikker og dermed at få mulighed for at tilbyde levering samme dag. Den voksende online forretning retfærdiggør en proportional udvidet opgørelse, som distribueres på de nye butikker. Således ved samtidig brug af butiksgulvet områder som decentraliseret lagring således at en ordre altid garanteres briller, og at rækken af en ren kædebutikker – betydeligt overstiger – navnlig baseret på designer briller. Dette er i tillæg til internettet priserne et centralt salgsargument af Edel Optics. Hvorvidt hver enkel butik er konkurreredygtig må man se i slutningen af kvartalet hos de nuværende butikker.

Edel-Optics er allerede til stede i 53 lande med sin egen webshop. En sådan bred lokal diversificering er meget sjældent, selv i store virksomheder. Hvad førte til denne strategi?

Vores platform tilladt en meget effektiv og hurtig internationalisering. Vi var i stand til at forbinde flere domæner nemt og håndtere de mange forskellige sprog, valutaer og betalingsmetoder med relativt lille indsats. Derfor var vi i stand til at profitere fra selv minimal markedsandel. Fordelen var, og er, at vi har ved hånden den første læring, end hvis vi nu gradvist gå mere i dybden på de enkelte markeder.

Derudover blev vi first mover i online udseende, som på sigt giver os en konkurrencemæssig fordel.Hvorfor tror du, at Edel-Optics som et retail brand kan lykkes internationalt?

Gennem vores teknologiske udvikling skaber vi konkret merværdi for vores kunder, for eksempel, Gennemsigtighed og frigørelse, når de køber briller med styrke gennem den digital optikker og gunstige priser gennem vores bedste pris værktøj, der automatisk scanner flere gange om dagen konkurrence- og justerer vores i overensstemmelse hermed. Vi udvikler også en akut brand profil, der klart positioneret os i mode og livsstil segment: Vores flagshipstor har også et udvalg på over 20.000 Briller lokalt, utvivlsomt et brille Mekka i Tyskland. Ved at sponsorere basketball holdet Hamburg Towers laver vi en erklæring til ungdomskultur og tendenser. Den eksklusive brillekollektion, som vi med vores højt profilerede Testimonial, stilikon og global stjerne, markedsføring, bringer alt, til det punkt, og dirigerer den offentlige interesse til “see and be seen”.

Som oftest spurgt er Dennis Martens i regelmæssig kontakt med nationale og internationale ledere af økonomien.

Ihr Name (Pflichtfeld)

Ihre E-Mail-Adresse (Pflichtfeld)

Redaktion (Pflichtfeld)

capcha
captcha

Edel Optics Blog
 
 
Edel-Optics
Om os
Om Edel-Optics
Butikker i Hamborg og omegn
varer
Pressecentrum
Almindelige forretningsbetingelser
Persondatapolitik
Privatindstillinger
Impressum/kontakt
support
Betalingsmetoder
Forsendelsesomkostninger
Video Tutorials
Få en returlabel
Tilmeld/afmeld dig vores nyhedsbrev
Blog
FAQ / Kundeservice
Mest solgte
Solbriller
Ray-Ban Solbriller
Oakley Solbriller
Prada Solbriller
Tom Ford Solbriller
Gucci Solbriller
 
Korrektionsbriller
Tom Ford Korrektionsbriller
Ray-Ban Korrektionsbriller
Oakley Korrektionsbriller
Prada Korrektionsbriller
Marc O Polo Korrektionsbriller
TOP 10 Solbriller
Ray-Ban Solbriller
Oakley Solbriller
Prada Solbriller
Tom Ford Solbriller
Gucci Solbriller
Persol Solbriller
Carrera Solbriller
Michael Kors Solbriller
Polaroid Solbriller
Dolce & Gabbana Solbriller
TOP 10 Korrektionsbriller
Tom Ford Korrektionsbriller
Ray-Ban Korrektionsbriller
Oakley Korrektionsbriller
Prada Korrektionsbriller
Marc O Polo Korrektionsbriller
Humphreys Korrektionsbriller
Esprit Korrektionsbriller
Guess Korrektionsbriller
Emporio Armani Korrektionsbriller
Gucci Korrektionsbriller
Besøg os:

Eksklusive rabatter. Nyheder om brillemode og individuel rådgivning fra vores team på de sociale medier.
Blog
Betalingsmetoder
adyen_cc
adyen_cc
restPaypal
adyen_mobpay
klarna2
Bankoverførsel, Kreditkort, EC-betaling, Efterkrav
Få en returlabel
Newsletter
Kundeservice
 
 
Besøg os:

Eksklusive rabatter. Nyheder om brillemode og individuel rådgivning fra vores team på de sociale medier.
Blog
 
desktop