Når Hamborg-rapperen og multitalentet Samy Deluxe lader sin kreativitet få frit løb, kan det kun blive godt. Det gælder både for musik, kunst og modedesign. Det er således ikke tilfældigt, at Edel-Optics, som ligeledes er fra Hamborg, har slået sig sammen med den kendte tysker for at lancere den første kollektion af det nye mærke VOOY, som er en forkortelse for Vision of the other you.
VOOY er vores yngste baby, som ikke kun baner vejen for en ny, moderne tilgang til markedsføringen af briller, men også tager et kig ind i fremtiden. Det er nemlig efterhånden lang tid siden, at brillebærere var mobbeofre, i dag er de ofte trendsættere, som kender de fedeste accessoires. Og det skal ingen hemmelighed være, at briller og solbriller hører til de mest populære modeaccessoires, derfor er det naturligvis ikke nok kun at eje ét par. Modebeviste mennesker har nemlig ikke kun tendens til at kombinere deres outfits med ure og sneakers, de vælger gerne at sætte prikken over i’et med et par fede briller.
Nye livssituationer kræver et nyt look
Derudover er briller, som bekendt, placeret lige midt i ansigtet, og de udgør derfor en stor del af dit førstehåndsindtryk. Alt afhængigt af, hvilken del af din personlighed, som du ønsker at fremhæve, kan dit valg af briller variere. For du tager naturligvis ikke til et jobinterview iført dine festivalrøjsere… eller på natklub med dine nørdede læsebriller, som du normalt kun bruger på læsesalen.
Med sin dobbeltpakke tilbyder VOOY den ideelle løsning, så du er forberedt på alle hverdagssituationer. Således kan du vælge to VOOY briller, to VOOY solbriller eller én af hver og altid have de rette briller ved hånden i alle situationer. Fordelen ved denne dobbeltpakke var også straks indlysende for Samy Deluxe, som valgte at give den en tand ekstra og udgive de fire VOOY x deluxe modeller i fire forskellige farver. Denne brille- og solbrillekollektion, som består af 32 enestående modeller, har den kreative stjerne kreeret i samarbejde med Edel-Optics. Da han fik brug for sine første briller for ca. 20 år siden, var rapperen ikke just begejstret og skulle først vænne sig til tanken. Men når brilleentusiasten skal ud af døren i dag, kan han til gengæld vælge mellem flere forskellige brillekufferter fulde af fede briller.
“Im Hamburger Ding mit dem Hamburger Swing”
… rappede Samy Deluxe i sin obligatoriske freestyle, da han besøgte os i vores kontorbygning Hamburger Ding for at fejre den nye kollektion. Stolt af sin fede brillekollektion understregede allround kunstneren, at han har designet næsten alt inden for mode og merchandise, som er populært hos hiphoppere: caps, beanies, hoodies… sogar Reebok sneakers har Samsemilia (som han også er kendt som) i sit repertoire. Men når det kommer til briller og solbriller, fejrede stjernen sin debut.
Den sympatiske rapper fra Hamborg er ikke ude på at tjene en masse penge med sin nye kollektion, han ønsker først og fremmest at fuldende det kunstværk, som han er en del af. For det femte element i hiphop er mode, der får dig til at ligne et kunstværk, når du går ned ad gaden. Derudover er den vellidte deluxe dude kendt for sit sociale engagement. Derfor grundlagde han i 2013 foreningen DeluxeKidz e.V., som giver børn og unge en alternativ måde at bruge deres fritid på og introducerer dem til musik, sprog, dans, teater, kunst og kultur. Målet er at vække deres interesse for kreativitet, igangsætte teambuilding processer og styrke deres selvtillid og sociale færdigheder. Edel-Optics understøtter dette velgørende projekt og vil sammen med Samy Sorge donere 75 kr. for hvert solgt VOOY sæt til DeluxeKidz e.V.