Der er langt. Der er virkelig langt fra New York City til Berlin. Men trods den store geografiske afstand og tidsforskellen er de to byer helt tæt på hinanden, når det gælder én ting: mode. Så langt, så godt.
En anden ting, de to byer også har til fælles, er noget, der kan få os allesammen til at smile: Foråret er lige om hjørnet! Og takket være det kan vores vintertrætte kroppe tanke varme solstråler, der er de vigtigste kilder til vitamin D, samtidig med vores humør bliver oversået med lykkelige følelser, når vi ligger og nyder det i solen.
Bagsiden af den strålende medalje: UV-strålerne. Heldigvis vælter det netop nu i det tidlige forår frem med massevis af nye solbriller. Så det føles nærmest som om, foråret ikke kun er bestemt af astronomien, meteorologien eller fænologien, men også af moden. I denne blog kan I læse mere om de nye, virkelig cool trends, der dukker op i år i nærmest uoverskuelige mængder fra nye mærker og kollektioner.
Tommy Hilfiger x Zendaya
Rendyrket girlpower gemmer sig bag drengenavnet Tommy Hilfiger! For Zendaya Coleman har som brandets kvindelige ambassadør sat sit tydelige fingeraftryk på dette års kollektion af solbriller til kvinder fra Tommy Hilfiger. Den legendariske amerikanske designer Thomas „Tommy“ Jacob Hilfiger har slået sig sammen med multitalentet – kendt fra blandt andet sang, film og dans – om at skabe en brillekollektion til i år.
Den internationale model er ikke kun en vogue blandt feminister, men også i Vogue. Og på forsiden af Vogue. Og Cosmopolitan. Og på coveret til InStyle. Og så videre. Hun kan skrive mere end 70 forsider på modemagasiner over hele verden på sit CV, og det er så overbevisende, at New Yorker modedesigneren besluttede sig for at engagere Zendaya. Resultatet af samarbejdet, Tommy Hilfiger Zendaya Solbriller, hører til de flotteste designs, de to amerikanere sender over Atlanten i 2019.
Tommy Hilfiger Solbrille Zendaya er faktisk ikke kommet på markedet endnu, men er allerede ikonisk. Der hænger sammen med rammen, som placerer den i kategorien pilotbriller. Stellet virker helt specielt med den usædvanlige næsebøjle, som ligesom på den klassiske Aviator-model snarere ligner en dobbeltbro. Zendaya modellens næsebøjle skiller sig også ud på grund af dens lille metaldekoration, som godt kunne tolkes som et omvendt “T”. Det lysebrune design afrundes af et metalemblem med Tommy Hilfiger Logo på brillestængerne og en Tommy Hilfiger x Zendaya grafik for enden af stængerne.
Lige så smukt designede, men helt anderledes er de rammeløse TH Zendaya II. De fås i en brun eller blå style og vækker opmærksomhed – uanset farven – med deres oversized brilleglas, som er en mellemting mellem ovale og runde. Den tidligere nævnte dobbeltbro mangler heller ikke på de her solbriller – tværtimod! Den skiller sig tydeligt ud i guld (eller sølv) og suppleres på denne model med det specielle logo i Temple-Tip.
Som om det ikke var nok at have Zendaya ved sin side, har Tommy Hilfiger hentet to kendisser mere fra modeverdenen ind til at pushe kollektionen. De to meget kendte influencers Caro Daur og Nina Suess er brillesamarbejdets officielle ansigter. På Ninas søde ansigt finder man allerede solbrillen Zendaya 2. På vores Instagram-profil kan I se mere til de to i forbindelse med Tommy Hilfiger i de næste uger. Stay tuned!
ic! Berlin + SEE AND BE SEEN
Hvis det ikke er første gang, du ved at læse denne blog er landet på Edel-Optics websted, ved du allerede, at KVALITET bliver skrevet med kæmpestore bogstaver hos os. ic! bliver ganske vist skrevet med små bogstaver, men det er alligevel det mærke, der bedst lever op til vores løfte om kvalitet. Brilleproducenten fra Berlin har allerede i 23 år fremstillet deres briller efter traditionel håndværkstradition og har dermed sat standarden. Brillerne og solbrillerne fra ic! Berlin skæres med den mest moderne teknik ud af et stykke metal, så de er helt uden skruer.
ic! Berlin udmærker sig også altid ved at være innovative, når det gælder styles. Med kollektioner som “Urban”, hvor man blandt andet finder ic! Berlin solbrillerne “Skyline” og “Hauptstadt”, gør brandet ikke kun Berlin til deres hovedsæde, men også til deres DNA. Inspireret af facaderne, tagene og alt det andet, man opdager, når man går rundt i gaderne i Berlin og retter blikket opad – både som turist eller som vaskeægte Berliner Bjørn med tunnelblik.
Et andet, spændende påfund fra de (mode)tossede bjørne fra Berlin er “Cinematik collection”, som har fået sin inspiration fra kendte filmfigurer. Showtime!
Den nye kollektion er også fyldt med briller og solbriller fra ic! Berlin, der bryder med de traditionelle design-dimensioner. Med usædvanlige navne som “Bang N.” eller “Thor S.” er ic! Berlin Briller blevet et tema i brillebranchen. Med markante styles som Hexagonal eller Butterfly bliver der også hvisket i krogene ved synet af solbrillerne fra ic! Berlin. Så se at få placeret de “Screwless Shades” på næsen og vis alle, at du er mere end klar til foråret!