I sidste weekend brandte asfalten i Mexico By, for motorsportshøjdepunktet Race of Champions (ROC) blev afholdt på stadionet Foro Sol – hjemsted for Diablos Rojos del México. Baseballstadionet blev hurtigt ombygget og udstyret med en racerbane, hvor de meste succesrige racerkører i verden kunne duellere. En gang om året samles de bedste fra de vigtigste motorsportsdiscipliner som Formel 1, World Rally eller Le Mans for at måle sig under ens betingelser. Det betyder, at alle Race of Champions-førerne i denne konkurrence stiller op i identiske racervogne. Turneringen er opbygget, så alle racerkørere i de enkelte løb kæmper om titlen “World’s Greatest Driver“, dagen efter svinges landenes flag, og det bliver i Nations Cup-rammer afgjort, hvilket hold der henter titlen hjem. Vinderne af Nations Cup blev Johan Kristofferson og Tom Kristensen fra Team Nordic. Inden for de enkelte præstationer kunne mexicaneren Benito Guerra køre sig til en hjemmesejr.
Ligeledes deltog Edel-Optics i begivenheden som officiel eyewear partner til Race of Champions. Da det var det 30-årige jubilæum for ROC, havde grundlæggeren Fredrik Johnsson og Edel-Optics udtænkt noget helt særligt. Eksklusivt til denne begivenheden inden for motorsporten blev der designet en solbrille-kollektion i begrænset antal, som omfattede to modeller. Race of Champions Fan Edition Black er et meget sportsligt eksemplar, som hører til på næsen af en ROC-fan. En anden must-have til enhver, der er begejstret for racersport og har benzin i blodet, er Race of Champions Limited Edition Havanna. Denne Race of Champions-solbrille skiller sig ud fra mængden med en meget lys og intensiv Havanna-nuance og fanger på den måde også blikke uden for racerbanen. Dermed er den det helt rigtige tilbehør, når det mellem boksen og baren er“SEE AND BE SEEN”.
Selv om Edel-Optics var tilstede for i første omgang, at udstyre racerkørerne med vores solbriller, så har vi lagt 100 styk til side til jer, der fra og med nu sælges i vores online-shop. Med det her begrænsede antal bliver I dog nødt til at træde på speederen, ligesom mestrene i racerløbene. Da ROC-solbrillerne i løbet af begivenhedens verdensomspændende live-transmission hele tiden var i billedet, og førernes hjelme var brandet med vores logo, modtog vi allerede de først bestillinger, mens motorerne stadig var varme.
Den, der bremser op, taber 😉
Leave a Comment